Anketa

Máte dostatok informácií o nás a našich riešeniach ?

Aktuality / Tatra banka má softvérovú čítačku pre Android, nahrádza fyzickú

Tatra banka má softvérovú čítačku pre Android, nahrádza fyzickú

6. 3. 2012

Tatra banka dnes sprístupnila svojim zákazníkom softvérovú čítačku pre operačný systém Android, ktorá poskytuje rovnaké funkcie a nahrádza fyzickú čítačku používanú ako autentifikačný a autorizačný nástroj spolu s platobnou kartou. Zároveň s vydaním verzie pre populárny Android banka rozšírila funkčnosť internet bankingu a do aplikácie je potvrdzované dáta možné vložiť aj naskenovaním plošného QR kódu namiesto ich vpisovania.  

Tatra banka dnes sprístupnila svojim zákazníkom pod označením Čítačka softvérovú čítačku pre operačný systém Android, ktorá poskytuje rovnaké funkcie a nahrádza fyzickú čítačku používanú ako autentifikačný a autorizačný nástroj spolu s platobnou kartou.

V januári banka sprístupnila čítačku pre prvú platformu, Javu pre Symbian a RIM OS. Po verzii pre Android plánuje banka vydať aj verziu pre iOS.

Úlohou softvérovej čítačky je užívateľom, ktorým nevyhovovalo nosiť so sebou fyzickú čítačku a kartu, umožniť využívať namiesto nich softvérovú aplikáciu. Navyše pri viacerých typoch operácií je použitie softvérovej čítačky pohodlnejšie ako použitie fyzických čítačiek.

Užívateľ ale môže naďalej popri softvérovej čítačke používať aj fyzickú spolu s kartou, zároveň môže softvérovú používať na viacerých zariadeniach.

Na rozdiel od fyzickej čítačky, ktorá nie je viazaná na užívateľa a spojenie s užívateľom sa realizuje cez jeho platobnú kartu, sa softvérová čítačka inicializuje pre konkrétne ID zákazníka, tzv. PID.

Prvú verziu čítačky pre Javu bolo doteraz možné inicializovať len inicializačnou SMS zaslanou po zavolaní na službu Dialog respektíve prepísaním textu zaslaného bankou. Spolu s vydaním verzie pre Android banka ale sprístupnila aj inicializáciu iba pomocou nasnímania QR kódu.

QR kód je možné nájsť v nastaveniach novej flashovej verzie internet bankingu banky. Po naskenovaní priamo z aplikácie vyzve následne aplikácia užívateľa na zmenu jeho hesla. Heslo musí mať minimálne osem znakov a musí obsahovať aj dve veľké písmená a jednu číslicu alebo dve číslice a jedno veľké písmeno. Aplikácia vyžaduje z bezpečnostných dôvodov od užívateľa zmenu hesla každých 100 dní.


Čítačka pre Android, prihlasovanie, menu, vygenerovaný kód



Po prihlásení do aplikácie pomocou hesla sa užívateľovi zobrazuje menu, ktoré poskytuje rovnaké možnosti ako fyzická čítačka. Kódy generované softvérovou čítačkou je možné použiť všade, kde je možné použiť fyzickú čítačku.

Na rozdiel od fyzickej čítačky sa po zvolení jednotlivých operácií už samozrejme nezadáva PIN karty. Softvérová čítačka počas používania nevyžaduje a nevyužíva sieťové pripojenie ani SIM a mobilnú sieť a ide čisto o softvérovú aplikáciu.


Potvrdenie dát pri platbe a hromadnom príkaze rozpoznaných z naskenovaného QR kódu, ručné zadávanie dát pri hromadnom príkaze



Oproti fyzickej čítačke prináša softvérová čítačka pre Android možnosť uľahčenia používania najmä pri potvrdzovaní platieb. Vloženie sumy a čísla respektíve čísiel účtov je totiž možné realizovať naskenovaním plošného QR kódu namiesto ručného zadania. QR kód po odoslaní platby generuje len beta verzia nového flashového internet bankingu, pri používaní klasického HTML internet bankingu alebo mobilnej aplikácii túto možnosť nie je možné využiť.

Pri našom teste sme so smartphonom s kvalitným fotoaparátom neznaznamenali pri testovaní QR kódov žiadne problémy, starší Samsung Galaxy 3 s menej kvalitným fotoaparátom mal problémy pri väčšom QR kóde pri hromadnom príkaze s viac ako tromi platbami a aplikácia nedokázala takýto väčší QR kód prečítať. Pri inicializácii aplikácie, jednoduchých platbách a hromadných príkazoch do troch platieb ale fungovalo rozpoznávanie QR kódov bez problémov aj na tomto smartphone.

Čo sa týka bezpečnosti, podľa banky poskytuje softvérová čítačka vysokú bezpečnosť. "Cieľom vytvorenia aplikácie Čítačka v mobilnom telefóne bolo zjednodušiť prácu s čítačkou, umožniť klientom mať ju stále so sebou a nenosiť pri tom ďalšie zariadenie navyše. Zároveň sme nechceli znížiť naše požiadavky na bezpečnosť, ktorú považujeme za prioritu pri práci s financiami. Aplikácia Čítačka spĺňa obe tieto podmienky - je veľmi jednoduchá na používanie a zároveň ponúka vysokú mieru bezpečnosti," uviedol pre DSL.sk Branislav Jarábek, vedúci oddelenia rozvoja elektronických distribučných kanálov Tatra banky.

Banka neodporúča používať softvérovú čítačku na rootnutom smartphone respektíve v budúcnosti na jailbreaknutom iPhone. Pri používaní čítačky a zároveň mobilnej aplikácie pre internet banking na jednom zariadení banka neodporúča mať pre tieto dve aplikácie rovnaké alebo podobné heslá. Po strate zariadenia je podľa banky potrebné co najskôr kontaktovať službu Dialog a nechať softvérovú čítačku zablokovať, podobne ako pri strate karty.

Aplikáciu je možné deaktivovať, čím sa odstránia inicializačné dáta a väzba aplikácie na užívateľa.

Aplikácia Čítačka pre Android je kompatibilná s Androidom 2.1 a vyšším a nájsť je ju možné v Android Markete.    
© 2011. KAnet. All rights reserved. Mapa stránky | Powered by Kentico CMS for ASP.NET